טיפול בתא לחץ

במרכז שאנן ספיריט

שהייה בתא לחץ מסייעת לכאבים כרוניים, דלקות, פיברומיאלגיה, ריפוי פצעים, אנטי-אייג'ינג, חיזוק ותחזוק המערכת החיסונית ושאר מערכות הגוף ועוד…
מיקום נוח: תא הלחץ ממוקם בפרדס חנה-כרכור ונגיש לצירי תנועה ראשיים: כבישים 2, 4, 6 ו- 65 ובנוסף קרוב לתחנת הרכבת של פרדס חנה-קיסריה.
אבזור: תא הלחץ מאובזר בשמיכות, כרית אורתופדית, כרית לרגליים, WIFI,כפתור SOS, ספרים, מנורת קריאה, מתקן להחזקת הטלפון.  חניה חינם במקום.

היתרונות של טיפול בתא לחץ

טיפול בתא לחץ הוכח כטיפול טבעי יעיל למגוון מצבים רפואיים ונפשיים. טיפול זה הפך ליותר ויותר פופולרי בשנים האחרונות בשל היתרונות הרבים שהוא מציע. הנה כמה מהן:

אייקון טיפול טבעי

טיפול טבעי

הטיפול בתא לחץ הוא טיפול טבעי המתבסס על חמצן בריכוז גבוה בשילוב לחץ אטמוספרי מוגבר.

אייקון טיפול רגיעה

טיפול מנוחה

הטיפול עצמו הוא שהייה בתא לחץ כך שלא צריך לעשות כלום חוץ להגיע ולהישמע להוראות הכנה לטיפול. בטיפול עצמו הגוף עובד והמטופל נח

אייקון חיזוק הגוף

טיפול שעובד במקביל על מגוון מצבים

טיפול בתא לחץ מחזק את מערכות הגוף, ניקוי הדם, יצירת תאי גזע חדשים, שיפור הזיכרון והריכוז, ייצור קולגן, הרגעת לחץ וחרדות ועוד

אייקון טיפול מרי

טיפול מונע

טיפול בתא לחץ מונע מגוון מחלות שעלולות להתפרץ בעתיד כמו אלצהיימר, סרטן, אסתמה ועוד…

אייקון אנטי אייגינג

אנטי אייג'ינג

בזמן שאתם באים לטיפול בתא לחץ במטרה לטפל במצב מסוים במקביל הגוף שלכם עובר תהליך אנטי אייג'ינג (נוגד הזדקנות), גם חיצוני וגם פנימי.

טיפול בתא לחץ אייקונים 4

לחץ וסטרס

טיפול בתא לחץ ידוע כטיפול יעיל מאוד ללחץ, סטרס, חרדות ודיכאון כך שבזמן שאתם מטפלים במצב שבגללו הגעתם, על הדרך אתם יוצאים אל היום שלווה ורוגע ויכולים לחשוב ולפעול ממקום של נוכחות מלא.

ההבדלים בין טיפול בתא לחץ מתון לתא לחץ גבוהה

תא לחץ מתון (קליניקות פרטיות)תא לחוץ גבוה (בתי חולים)
זמינות
ונגישות
זמינות התורים בקליניקות פרטיות היא גבוהה יותר כדי להגיע לטיפול בתא לחץ בלחץ גבוה יש לקבוע תורים הרבה זמן מראש והביא הפנייה מרופא
מחיר עקב הבדלי הלחצים טיפול בתא לחתן מתון זול יותרעקב הבדלי הלחצים טיפול בתא לחתן גבוה יקר יותר
יעילותטיפול בתא לחץ מתון יעיל מאוד אך חשוב לדעת, שככול שהלחץ גבוה יותר כך הטיפול יותר אפקטיבי! טיפול בתא לחץ גבוה יותר יעיל מטיפול בלחץ מתון בגלל הפרשי הלחצים ולכן מספר הטיפולים יהיה קצר יותר
תא
שומר
קרינה
תא לחץ גמיש אינו שומר קרינה בתוכו תא לחץ בלחץ גבוה עשוי מחומרים שומרי קרינה
פרטיותתא לחץ מתון מכיל אדם אחד בתא והטיפול הינו פרטי לגמרי תא לחץ מוגבר הוא בעצם סוג של "חדר לחץ" שבו שוהים מספר אנשים יחדיו
יחס
אישי
יחס אישי חם וקשוב למטופל ולצרכיו ולמצבו הרפואי יחס אישי חם וקשוב למטופל ולצרכיו ולמצבו הרפואי
נוחות בתא לחץ אתה יכול לשכב או לשבת ולתפוס תנוכה שנוחה לך בתא לחץ בלחץ גבוה יושבים בלבלד
היגיינה תא לחץ מתון עובר חיטוי והחלפת מצעים בין מטופל למטופל תא לחץ לחץ גבוה עובר חיטוי בחומר שנקרא

מטופלים מספרים

הקליניקה שלנו

מרכז שאנן ספיריט

נמצאת בכתובת העשור 6, פרדס חנה – כרכור

שעות פעילות:
ימי א’-ה’:  9:00 עד 21:00
יום שישי:  9:00 עד 14:00

מעוניין/ת לשמוע עוד על טיפול בתא לחץ?

השאר/י פרטים ונחזור אלייך עם המידע בהקדם

טיפולים בתא לחץ - מחירון

טיפול בתא לחץ, באורך של כ 1:20-1:30 שעות

טיפול היכרות בתא לחץ + אבחון
200 ש"ח

אבחון חצי שעה + תא לחץ

טיפול יחיד בתא לחץ (לאחר איבחון)
350 ש"ח

מחיר לטיפול בודד

כרטיסייה 5 טיפולים בתא לחץ
1600 ש"ח

320 ש"ח לטיפול

כרטיסייה 10 טיפולים בתא לחץ
3000 ש"ח

300 ש"ח לטיפול

תא לחץ בלחץ מתון

מהו תא חמצן בלחץ מתון?

תא לחץ הוא טיפול היפרברי, המשלב נשימת חמצן בריכוז גבוה עם לחץ אטמוספרי מוגבר (1.4 אטמ'). מדובר בגישה טיפולית חדשנית, ההולכת ותופסת תאוצה ברחבי העולם. 

הניסיון המצטבר והיתרונות שמביאה עמה הרפואה ההיפרברית, כטיפול במצבים רפואיים רבים ומגוונים, מנווטים כיום גם לתחומים של רפואת העור והפלסטיקה ותחומי האסתטיקה והקוסמטיקה.

הרפואה ההיפרברית, שאינה אגרסיבית או פולשנית ומתבססת על החמצן הנקי כתרופה טבעית, מספקת כלי מצוין להאטת תהליך ההזדקנות, שמה שמייחד אותו הוא, שהגוף מחדש את עצמו ללא שימוש בתרופות ובהליכים פולשניים כלשהם. הטיפול בתא הלחץ מפחית את תחושת העייפות ומעלה את רמת האנרגיה. כתוצאה מכך, הגוף מתפקד באופן יעיל יותר והדבר מתבטא בתחושת רוגע, חדות וחיוניות, שיפור בחוסן הגופני, בסיבולת ועוד. תא הלחץ מסייע להגברת ייצור תאי הדם הלבנים ובכך מאפשר את חיזוק המערכת החיסונית, הנלחמת, בין השאר, בחיידקים ובנגיפים. החמצן מגיע עם זרם הדם, בין השאר, הישר אל תאי המוח ומסייע בשיפור היכולות הקוגניטיביות, בהן זיכרון, יכולת לימוד, קשב וריכוז, שיפור זמני התגובה וכדומה. 

מחקרים ראשוניים הראו גם יכולת להאט תהליכי ניוון מוחיים.

במרכז שלנו אנו משלבים (בהסכמת המטופל) את הטיפולים בתא לחץ עם טיפולי אייפק וחדר מלח לפי הצורך, מה שמאפשר טיפול אפקטיבי מהיר ויעיל יותר!

תא לחץ וספורט

השפעת תא לחץ על ספורטאים ופציעות ספורט

למרות שספורטאים נחשבים לאנשים בעלי גוף חזק ובריא, בשנים האחרונות, עם העלאת המודעות לטיפול היפברברי בתא לחץ, יותר ויותר ספורטאים מגיעים לטיפולים, במטרה להחלים מפציעות ולשפר את הישגיהם הספורטיביים.

ניימאר בטיפול בתא לחץ 2

לטיפול בחמצן טהור יתרונות עצומים עבור ספורטאים ורקדנים מקצועיים וחובבים, החל בזירוז החלמה והאצת השיקום במקרים של פציעות ועד טיפול מונע לחיזוק הגוף ולחידוש האנרגיה וכושר הריכוז.

הטיפול בחמצן בלחץ, עבור פציעות ספורט או כרפואת ספורט מונעת הוא טיפול בטוח ויעיל. ההחלמה המתרחשת בזכות החמצן, מאפשרת להתגבר על הפגיעה במהירות ומסייעת במניעת פציעות חוזרות. התאוששות מהירה חשובה ביותר עבור ספורטאים, כדי למנוע אובדן כושר גופני ומקצועי. עבור העוסקים בספורט מקצועי, שיקום מהיר משמעותו היא גם האפשרות לחזור בהקדם ולהשתתף בתחרויות.

תא לחץ ואנטי אייג'ינג

השפעת תא לחץ על הזדקנות הגוף

בשנים האחרונות אפשר לשמוע בכל מקום את המושג "אנטי-אייג'ינג" (נוגד הזדקנות). רבים מאיתנו מכירים את המושג בעיקר מעולם הטיפולים הקוסמטיים. הזדקנות העור היא תהליך ביולוגי, המושפע מגורמים פנימיים וחיצוניים. עור מקומט ונפול הוא הסממן החיצוני הבולט והנפוץ ביותר.
שהייה בתא לחץ מגבירה את ייצור הקולגן, שהולך ופוחת עם השנים. הקולגן הוא החלבון השכיח ביותר בגוף, הוא בונה את הפאשיה (fascia), את השרירים ונותן לעורנו מראה מתוח וצעיר. בנוסף, חילוף החומרים המשופר, מסייע בניקוי הגוף מרעלים, ממתכות כבדות ומרדיקלים חופשיים, כך שהגוף מבצע בעצמו פעילות נוגדת חמצון, מה שמביא להגברת הבריאות והחיוניות. 

בנוסף, לטיפול זה יש השלכות לא רק על המראה החיצוני, אלא הוא בעל חשיבות מכרעת עבור קיום בריאות ואיכות חיים משופרת, מלאת אנרגיה ונטולת מחלות. 

בנושא אנטי אייגינג ותא לחץ min

הרפואה ההיפרברית מספקת בטיפול אחד מכלול של פתרונות, החל מהצערת העור, דרך חיזוק הגוף והמערכת החיסונית ועד יכולת משופרת להילחם בהזדקנות ובמחלות ניווניות, כדמנציה/אלצהיימר ופרקינסון.

תא לחץ וסוכרת​

השפעת תא לחץ על סוכרת​

טיפול חדשני, שמוצע כיום לחולי סוכרת הוא טיפול בתא לחץ.

ניסיון של עשרות שנים בטיפול היפרברי מראה, שחמצן בריכוז גבוה המוחדר לגוף, מסייע בחידוש הרקמות על ידי כך, שהוא מעורר אותן ומחדש את המטבוליזם התאי.

טיפול בתא לחץ נמצא כיעיל במיוחד לטיפול בפגיעות שגורמת מחלת הסוכרת. טיפול בתא הלחץ מפחית את הצורך בקטיעת איברים (רגל סוכרתית). מחקרים מצאו שחולי סוכרת רבים ניצלו מקטיעה בזכות טיפול זה.

השיפור בזרימת הדם והרקמות שהגוף חידש בעקבות הטיפול סייעו להתגבר על מצבי נמק.
במצבי סוכרת, טיפול בתא הלחץ גורם לשיפור בזרימת הדם לכלי הדם הקטנים, הסובלים מחוסר חמצן. זאת מכיוון, שכדוריות הדם האדומות, הנושאות את ההמוגלובין, אליו נקשר החמצן, אינן מסוגלות להגיע לכלי הדם הקטנים.
החלמה של פצעי סוכרת, זיהומים ומניעתם – רקמות פצועות סובלות מחוסר חמצן. אספקת הדם הרווי בחמצן וחידוש כלי הדם מסייעים להחלמה מהירה יותר של פצעים עקשניים וזיהומים האופייניים לחולי סוכרת.
הטיפול בתא הלחץ מומלץ מאוד לחולי סוכרת ועשוי להפחית את הצורך בניתוחים. הטיפול אינו גורם לתופעות לוואי משמעותיות (תתכן תחושת לחץ באוזניים בדומה ללחץ שחשים בזמן המראה ונחיתה, עקב השוואת לחצים) ואינו גורם לכאבים. 

תא לחץ ופיברומיאלגיה

השפעת תא לחץ על פיברומיאלגיה

מחלת הפיברומיאלגיה, שמרבית הלוקים בה הן נשים, זוכה בשנים האחרונות ליותר ויותר הכרה והבנה, אם כי גורמי המחלה אינם ידועים ועדיין נחקרים. למרות שהמחלה אינה מתאפיינת בנכות או בתסמינים חיצוניים, מתאפיינת בכאבים כרוניים עזים ועייפות מתמשכת, הפוגעים באופן חמור באיכות חיי הלוקים בה. טיפולים בתא לחץ לחולי פיברומיאלגיה, שבוצעו למטרות מחקר, הראו תוצאות מרשימות. אצל חלק ניכר מהמטופלים חלה הטבה משמעותית בתסמינים, שאפשרה שיפור באיכות החיים. אצל חלק ניכר מהטופלים אף נצפתה נסיגה במחלה. הטיפול ההיפרברי, המעשיר את תאי הגוף בחמצן, מחדש גם את תאי המוח ומעורר את הפעילות המוחית. לכך יש השפעה על מנגנון עיבוד הכאב במוח, שפגיעתו משפיעה על הלוקים במחלה. ההטבה אינה מידית.

כמות הטיפולים משתנה מאדם לאדם ולרוב נדרשת סדרה של טיפולים, שבמהלכם מורגשת הטבה משמעותית. מטופלים חולי פיברומיאלגיה מדווחים, שהכאב הולך ופוחת עם התקדמות הטיפולים, תחושת העייפות נעלמת, האנרגיות מתחדשות ומתחזקות ואיכות החיים משתפרת משמעותית.

תא לחץ והפרעת קשב וריכוז​

השפעת תא לחץ על הפרעת ADHD

הפרעות קשב וריכוז הן לקות מורכבת, שמקורה, על פי רוב, ביולוגי נוירו-התפתחותי או נוירו-פסיכולוגי. היא המתבטאת בניתוקים, הסחת דעת, תפקודי קשב נמוכים, קושי להתרכז בפעילות לאורך זמן, נדידת מחשבות, בעיות זיכרון, קושי במיון מידע, קושי ביכולת לעבד גירויים סביבתיים ולעיתים גם היפראקטיביות (ADHD) ואימפולסיביות.

הפרעת קשב וריכוז היא מצב כרוני, שאינו חולף עם הגיל.
ההפרעות עלולות לגרור קשיים נלווים כגון קשיי לימוד, בעיות בתקשורת החברתית, תסכולים ולחצים נפשיים.

תא לחץ לבעיות קשב וריכוז
קשב וריכוז עמוד תא לחץ

פעמים רבות מפתחים ילדים הלוקים בהפרעות קשב וריכוז דימוי עצמי נמוך וזאת למרות אינטליגנציה גבוהה, יכולות לימוד גבוהות ושפע כישרון.
במקרים רבים, נוטים המטפלים בתא לחץ לשלב איתו גם טיפולים רגשיים או טיפולים ברפואה משלימה.
בטיפול, החמצן חודר לגוף עם כל נשימה. כאשר הגוף רווי בחמצן, לא נותר לו אלא להתמוסס לתוך פלסמת הדם וכך להגיע עם זרם הדם לכל איברי הגוף, ביניהם המוח. הגעת החמצן למוח מרחיבה את כלי הדם ומאפשרת חידוש חילוף החומרים (מטבוליזם) בתאים. התאים מקבלים חמצן נקי והתחושה המתקבלת היא של צלילות ואנרגיות גבוהות. כמות הטיפולים ומשך כל טיפול נקבע עבור כל מטופל בהתאם למצבו האישי. לרוב מדובר בסדרת טיפולים כאשר כל טיפול נמשך בין שעה לשעה וחצי.

חיזוק מערכות הגוף

השפעת תא לחץ חיזוק מערכות הגוף ובריאותו

החמצן מספק את הדלק הנדרש לתפקוד תקין של המוח ומסייע לגוף להילחם בזיהומים על ידי חיזוק המערכת החיסונית. המחקרים והניסיון המצטבר של שימוש בתא לחץ לטיפול במגוון רחב של מצבים רפואיים קשים במשך עשרות שנים, הוכיחו שישנן דרכים רבות בהן המערכת החיסונית נתמכת ומתחזקת בזכות חדירת החמצן ההיפרברי לגוף.
טיפול בתא לחץ גורם להעלאת נפח החמצן בפלסמת הדם, גורם ליצירת תאי דם לבנים חדשים ועוזר להם להילחם בחיידקים וזיהומים.
הטיפול משפר התמודדות עם מחלות אוטואימוניות, יצירת תאי גזע חדשים, חיסול חיידקים אנאירוביים, סילוק פסולת מהגוף ועוד…
לנשימת חמצן טהור הדחוס בלחץ מוגבר יש השפעה חיובית על הגוף כגון: העלאת האנרגיה, ניקוי הורידים והעורקים משומן המצטבר על דפנותיהם, חיזוק מערכת החיסון ושאר מערכות הגוף, הגברת החיוניות, שיפור מצב הרוח ועוד…

תא לחץ ובעיות און

השפעת תא לחץ על בעיות זקפה ואון

עם הזמן, מטופלים בתא לחץ, שקיבלו טיפול עקב בעיה מסוימת, דיווחו על שינויים ושיפורים במצבים נוספים אשר לא היו הסיבה לטיפול היפרברי.

בין הדיווחים, מטופלים רבים שיתפו את הרופאים, שחלה הטבה משמעותית בהפרעות זקפה ובבעיות בתפקוד המיני מהן הם סבלו, כתוצאה מהשפעה של המחלה או התרופות הניטלות בגינה.

תא לחץ בעיות זקפה

כאמור, כשליש מבעיות הזיקפה נגרמות כתוצאה מבעיה באספקת דם וחמצן לאיבר המין. 

רבות מהתרופות הניתנות כיום לבעיות זיקפה מבוססות על העיקרון של הרחבת כלי הדם באזור איבר המין, זאת כדי לאפשר ליותר חמצן ודם להגיע אליו. השפעת תרופות אלו היא לרוב רגעית. תהליך דומה מתרחש בגוף בעת נשימת חמצן היפרברי. נפח החמצן בדם עולה ונישא עם זרם הדם וכך מגיע וחודר לכלי דם, גם הקטנים ביותר,
מרחיב אותם ואף מחדש ומסייע ליצירת כלי דם חדשים. בעקבות הדיווחים של מטופלים על השפעת הטיפול בחמצן היפרברי גם על התפקוד המיני ושיפור בבעיות הזיקפה מהן סבלו, בוצעו מחקרים נוספים ייעודיים שבחנו את הנושא, נמצא שתהליך זה משפר את הזיקפה.
הטיפול הניסיוני לטיפול בעיות זיקפה באמצעות תא לחץ והמטופלים דיווחו על שיפור ביכולת להשיג זיקפה, שיפור במידת הזיקפה ושיפור ביכולת לשמר זיקפה.

תא לחץ ואלצהיימר

השפעת תא לחץ על דימנציה ואלצהיימר

טיפולים רבים ניתנים היום לנפגעים במחלות הניווניות של המוח. חלקם כוללים תרופות כימיות, צריכת מוצרים טבעיים כגון אומגה 3, ויטמינים שונים, פעילות פיזית מתונה ועוד. כולם ניתנים במטרה לאזן את הגוף, את סוכר, את הפרשת הרעלים השונים ואת החמצן.

מתוך הבנה זו ומתוך התרומה הידועה של טיפולים בחמצן, למי שסבל מחבלות ראש ולמי שלקה בשבץ מוחי, נערכו ניסויים, שבחנו את יתרונות השימוש בתא לחץ עבור החולים במחלות הניווניות השונות של המוח.

בהרבה מהמחלות המוחיות שנבחנו, נמצא, שמלבד משקעים חלבוניים, משקעי אמילואיד ודלקות בתאי המוח, הם גם אינם מקבלים חמצן בכמות מספקת (מצב הקרוי היפוקסיה) הדרושה לפעילותם התקינה.

עמוד תא לחץ

 ניסויים אלו, הראו, שהטיפול בחמצן הוריד את רמות הדלקתיות בתאי המוח ובמערכת העצבים, שיפר את רמת ההיפוקסיה (שיפור ברמת החמצן בתאים) והשפיע על המטופלים הן במישור הפתולוגי (כגון על נזקים שנגרמו לרקמת המוח) והן במישור הקוגניטיבי. נצפה שגם רמת החיוניות והאנרגיה עלתה.


החמצן בתא לחץ נמצא ברמה גבוהה הרבה מאשר כמות רמת החמצן המצויה באוויר אותו אנו נושמים (לחץ אטמוספרי 1). לחץ חמצן זה, נקרא חמצן היפרברי. כמויות חמצן אלו חודרות לגוף ומתמוססות בדם, כך מגיעה חמצן לכל חלקי ואברי הגוף וכמובן גם למוח. החמצן מסייע לתאים לשפר את חילוף החומרים ולייצר מחדש את האנרגיה שאבדה להם, כך הם יכולים להמשיך להתפתח ואף לשכפל את עצמם כתאים בריאים. החמצן גם מסייע לשיפור את התמיינותם של תאי גזע שהם עצמם מקדמי ריפוי ואף למביא להתפתחותם של תאי דם לבנים הידועים כנלחמים בדלקות.
אומנם זיהוי מחלות הניוון המוחיות בשלביהן הראשונים או בהתבסס על אבחון מוקדם, על פי גורמים גנטיים וגורמי סיכון אחרים, הוא עדיין אתגר גדול, אך ההנחה היא, שככל שהטיפול בחמצן יינתן בשלב מוקדם יותר של המחלה כך יעילותו תגבר. טיפול בחמצן היפרברי, המוכר כבר עשרות שנים כטיפול יעיל במגוון מצבים רפואיים אקוטיים, מוגדר כיום על ידי רופאים וחוקרים רבים כטיפול מהפכני על מחלות המוח הניווניות שסגולותיו רק הולכות ונודעות יותר ויותר עם הזמן והניסיון המצטבר.

תא לחץ וכוויות

השפעת תא לחץ על כוויות וצלקות

הטיפול בכוויות, בתא לחץ, ניתן לעיתים כטיפול ראשוני לנפגעי כוויות. מחקרים מלמדים, ששהייה בתא לחץ מאפשרת לחמצן רווי להגיע לרקמות הפגועות בפרק זמן של עד 72 שעות מרגע הפגיעה הראשוני, מסייע בצמצום נזקי הפגיעה ו"מעורר לחיים" את האזורים הפגועים. טיפול זה מאפשר לרקמות חדשות לצמוח ובמקביל מסייע גם בצמצום הסכנות כתוצאה מזיהומים הנגרמים במקרים של כוויות ופצעי חום.

תא לחץ ואנמיה

השפעת תא לחץ על אנמיה​

אנמיה היא מחלה נפוצה למדי העלולה להופיע כתוצאה מגורמים שונים. רמת חומרת המחלה נעה מקלה ועד קשה. למחלה ניתנים טיפולים שמרניים בהתאם לסוג האנמיה, כגון טיפול בכדורים או תוספים ולעיתים נדרשת התערבות כירורגית או טיפול מידי כגון עירוי דם. טיפול טבעי במחלה, גם הוא יעיל במקרים רבים ומערב תזונה נכונה המכילה את המרכיבים החסרים היוצרים את האנמיה או מזונות המשפרים את ספיגת המרכיבים החסרים.
לטיפול באנמיה קשה, מומלץ להיעזר בטיפול בתא לחץ המאפשר נשימת חמצן נקי בלחץ מוגבר, המסייע, על ידי הזרמת חמצן בכמות גבוהה לתאים הסובלים מחוסר בחמצן עקב אי יכולתו של ההמוגלובין לספק חמצן בכמות מספקת. בזכות ריווי החמצן בתאים, חולי אנמיה יחושו את החלשות התסמינים המשפיעים על איכות חייהם: ירידה בכאבי ראש וסחרחורות, עליה בתיאבון, ריפוי מהיר יותר של פצעים, העור יראה פחות חיוור והמטופל יחווה תחושה טובה יותר של חיוניות, מרץ, יכולת ריכוז משופרת ופחות תשישות.

תא לחץ ונוירולוגיה

השפעת תא לחץ מחלות נוירולוגיות

טיפול היפרברי בתא לחץ, תופס יותר ויותר תאוצה בארץ ובעולם. טיפול זה יעיל למגוון רחב של מחלות, לכן גם נחקרת כיום יעילות טיפול זה במחלות נוירולוגיות שונות ובתסמינים הנלווים להן.
במהלך השהייה בתא לחץ המטופל נושם חמצן בלחץ מוגבר, הגבוה מהלחץ האטמוספרי (טיפול היפרברי). טיפול זה, מעלה בצורה מבוקרת, את לחץ החמצן בדם. החמצן המומס בדם נישא עם זרם הדם וחודר לרקמות הגוף השונות, גם ללא תלות בהמוגלובין (החלבון הנושא את החמצן בזרם הדם).
יעילות הטיפול בתא לחץ למחלות נוירולוגיות עדיין נחקרת, אולם יעילות הטיפול למחלות דלקתיות ובחידוש רקמות כבר ידועה ומוכחת. לכן, טיפולים אלקטיביים למחלות נוירולוגיות כרוניות, עשויים להיות אפקטיביים ולהקל על חולים בין אם הטיפול משפיע על גורמי המחלה ובין אם הוא מקל על התסמינים הנלווים לה.

עמוד תא לחץ

בנוסף, טיפולים אלו מעלים את רמות האנרגיה בגוף, מעוררים ומסייעים ביצירת ערנות וריכוז ומזרזים את החלמה, כך שהטיפול ההיפרברי משמש גם כטיפול תומך במצבים בהם ניטלות תרופות באופן קבוע ומתמשך ומחזיר לגוף את הכוחות והאנרגיה שאבדה לו עקב המצב הרפואי הכרוני, המאפיין את רוב המחלות הנוירולוגיות.

תא לחץ ואורטופדיה

השפעת תא לחץ על אורתופדיה ושיקום

מצבים אורתופדיים עלולים להיגרם כפגיעות טראומטיות מידיות (למשל תאונות) או כמצב כרוני מתמשך, המלווה בכאבים ובהגבלת יכולת התנועה. החמצן בתא הלחץ, עקב רמתו הגבוהה בגוף, מומס לתוך פלסמת הדם וכך מצליח להגיע ליותר אברים ולהשפיע על איברים פגועים, הסובלים ממצבים של היפוקסיה (מצבי חוסר חמצן).
הטיפול משפר את זרימת מחזור הדם ומאפשר לדם הרווי בחמצן להגיע לאיברים הפגועים כולל הרקמות, השרירים, הרצועות, הגידים והעצמות. הגעת חמצן ריכוז גבוהה לתאים ולאיברים הפגועים, מאפשרת יצירת כלי דם חדשים וחידוש תאים פגועים באזורים אלו, בכך מונע נמק ואיסכמיה טראומטית חריפה של הגפיים. הסירקולציה הטובה מאפשרת את הפחתת הדלקות והזיהומים ואפילו עשויה למנוע מצבי נמק, העלולים לגרום לקטיעת איברים וכן את הצורך בביצוע ניתוחים חוזרים.
החמצן הטהור מאיץ ריפוי ונמצא, שהטיפול בו מצמצם באופן משמעותי את משך השהייה בבית החולים. מלבד יכולתו לרפא את האיברים הפגועים ולהפחית כאבים, הוא מחדש את האנרגיה שאבדה לנפגע, מפחית עייפות וכך תורם ליכולתו להשקיע גם בטיפולים הנלווים הדורשים מאמץ פיזי, כגון טיפול פיזיותרפיה ומשפר פלאים את יעילותם.

תא לחץ ופלסטיקה

השפעת תא לחץ מבחינה קוסמטית ורפואה פלסטית

בין הטיפולים היותר פופולאריים כיום לבעיות עור ולהצערת העור ניתן למצוא טיפולים בחמצן.
טיפולים אלו מבוססים על השילוב של שתי עובדות. עובדה אחת היא שתאי גופינו זקוקים לחמצן בכמות נאותה כדי לפעול בצורה תקינה, לייצר אנרגיה ולהתחדש, העובדה השנייה היא שהאוויר שאנו נושמים כיום אינו נקי מספיק ואינו מכיל את כמות החמצן הדרושה לנו.

המחסור בחמצן מאט את חילוף החומרים התאי. כתוצאה מכך גם נפגעים כלי דם, נוצרים פחות כלי דם חדשים, סירקולציית הדם אינה יעילה ואינה מסייעת להפרשת רעלים ופסולת, ייצור חומרים כגון סיבי קולגן וסיבי אלסטין הולך ופוחת, המערכת החיסונית נחלשת ופחות תאי דם לבנים נוצרים, העור נעשה יותר יבש ופחות גמיש ומופיעים בו קמטים וקמטוטים. טיפול בחמצן היפרברי, הינו טיפול בנשימת חמצן טהור בתוך תא לחץ. למטרת הצערת העור, התאים המתחדשים עם הגעת החמצן אליהם מחדשים את האנרגיה התאית וחילוף החומרים והם שבים להתחלק בקצב הולך וגובר.

עמוד תא לחץ

 כתוצאה מכך רמת הלחות של העור עולה, כמות הקמטים מופחתת, העור הופך מבריק , בהיר ומוצק יותר והמטופלים יחוו עיכוב בהזדקנות העור. טיפול זה יוצר בגוף תהליכים המחדשים ומגבירים את ייצור הקולגן, לו תפקיד משמעותי במיצוק העור. טיפול בחמצן מפחית אדמומיות ונפיחות בעור ולכן יש הנעזרים בו כטיפול משלים לאחר ביצוע פעולות קוסמטיות כמו פילינג על סוגיו השונים, בעיקר קילוף עור מסוג "פילינג עמוק", לאחר טיפולי לייזר וכדומה. מלבד הפחתת האדמומיות גם זמן החלמת העור לאחר טיפולים אלו הולך ומתקצר בזכות הטיפול בחמצן. לסוג טיפול זה יש סגולות רפואיות רבות בהן ניתן להשתמש גם ברפואה הפלסטית והקוסמטית.
לעיתים הטיפול ישמש ככלי לריפוי בעיות עור וככזה יש לו חשיבות רבה גם לשיפור מצבם הנפשי של החולים וחיזוק ביטחונם העצמי.
רבים אחרים בוחרים בטיפול בתא לחץ כחלופה לסכין המנתחים או לטיפולי אסתטיקה אגרסיביים המלווים באי נוחות. הטיפול, שאינו כרוך בסיכונים, מסייע בחידוש העור וכלי דם ומעניק לעור המטופלים את הגמישות והחיוניות שאבדה לו.