מכון דוידסון – להיכנס ללחץ ולהבריא

יותר ויותר אנשים פונים לתאי לחץ בתקווה לזרז החלמה לאחר פציעה, לשפר תפקודי מוח, ואף לשמור על מראה צעיר. איך זה עובד והאם זה מבוסס מדעית?

היתרונות הטיפוליים של אוויר בלחץ גבוה התגלו לראשונה בשנת 1900, כשהרופא האמריקאי אורוול קנינגהם (Cunningham) זיהה שמטופלים עם הפרעות בזרימת מחזור הדם חשו טוב יותר כששהו בגובה פני הים מאשר כשהיו בהרים, שם לחץ האוויר נמוך יותר. מאז התפתחה השיטה ונמצא שהיא מועילה מאוד לטיפול בפצעים מסובכים, בפגיעות קרינה ועוד, ויש כיום אפילו מי שמייחסים לה יתרונות קוסמטיים ויכולת לבלום את נזקי הזמן.

הטיפול הרפואי המעשי באמצעות תא לחץ החל בשנות ה-60. בישראל נכנס תא הלחץ לשימוש במהלך שנות ה-70, במכון לרפואה ימית של חיל הים. הוא שימש בעיקר לטיפול בנפגעי תאונות צלילה שלקו בהרעלת חד-תחמוצת הפחמן (CO), בתסחיפי אוויר (בועות אוויר שחודרות למחזור הדם) ובחבלות מעיכה. בשנות ה-90 נפתחו תאי לחץ גם בבית החולים רמב"ם בחיפה ומאוחר יותר גם בבית החולים אסף הרופא, שהפך מאז למרכז הגדול ביותר בארץ לטיפולים בתא לחץ ובכל יום מקבל כ-150 מטופלים.

בתוך תא הלחץ

במהלך השהות בתא לחץ המטופלים נושמים חמצן בריכוז גבוה בתוך חלל סגור שהלחץ בו עולה על הלחץ האטמוספרי. התא הוא מבנה דמוי מטוס שבנוי מחומרים עמידים. תא טיפוסי מאפשר לכ-20 מטופלים לשהות בו במקביל, בישיבה או בשכיבה לפי הצורך, כך שלכל אחד מהם יש מסכה לנשימת חמצן. תחילה מוזרם לתא אוויר בלחץ גבוה, שמעלה בהדרגה את הלחץ בתוכו, בדומה למה שקורה בצלילה מתחת לפני הים. כשמגיעים ללחץ הטיפולי (שתי אטמוספרות או יותר), המטופלים נושמים באמצעות המסכות חמצן בריכוז של 100 אחוז.

חמצן נישא אל רקמות הגוף בעיקר באמצעות ההמוגלובין שבתאים האדומים. בנוסף, חלק קטן ממנו נמצא בפלזמת הדם בצורה חופשית ומסיסה, ומגיע אל הרקמות באמצעות פעפוע (דיפוזיה). על פי חוק בויל, מכפלת הנפח בלחץ של גז בכמות נתונה בטמפרטורה קבועה היא קבועה. בתא הלחץ מעלים את כמות האוויר – ובין היתר את כמות מולקולות החמצן, כך הנפח שתופס מספר מסוים של מולקולות הגז קטן, ובהתאם לחוק בויל הלחץ עולה. על פי חוק הנרי, כשהלחץ עולה, עולה המסיסות של הגז בנוזל.

הטיפול בתא הלחץ מנצל את שני העקרונות: מספר מולקולות החמצן שבאוויר גדל, ומסיסות החמצן בדם גדלה אף היא. כתוצאה מכך ריכוז החמצן בפלזמה (נוזל הדם) עולה. השילוב של שני הדברים יכול להעלות פי 20 את כמות החמצן שמגיע בסופו של דבר לרקמות הגוף.

לקישור המאמר לחץ כאן!

 

מחירון טיפול בתא לחץ במרכז שאנן ספיריט:

טיפול ניסיון הכולל אבחון+ טיפול מלא בן שעה וחצי עולה כ200 שח (מחיר מוזל להיכרות)

טיפול יחיד (לאחר הניסיון) עולה כ350 שח 

כרטיסיית טיפולים בתא לחץ בת 5 טיפולים עולה כ1600 שח (320 שח לטיפול)

כרטיסיית טיפולים בתא לחץ בת 10 טיפולים עולה כ3000 שח (3000 שח לטיפול)

 

חשוב לציין שהטיפולים בתא לחץ אצלנו במרכז שאנן ספיריט, הם באורך של כשעה וחצי (הזמן האפקטיבי ביותר לטיפול בתא לחץ).

לפרטים נוספים, שאלות וקביעת תורים התקשרו – 052-7826671

לוגו חדש שאנן ספיריט שקוף
במרכז שאנן ספיריט אנו זוכים לשפר חיים של אנשים על בסיס יום יומי ומאחורינו עשרות שנות ניסיון.
טיפולים בשאנן ספיריט

אייפק היא גישת טיפול עוצמתית, הפועלת על מערכת האנרגיה של הגוף מתוך מטרה לזהות ולנקות מחסומים אנרגטיים, שמהווים מקור חבוי להיווצרותן של בעיות פיזיות, רגשיות או פסיכוסומאטיות.

שהייה בתא לחץ מסייעת לכאבים כרוניים, דלקות, פיברומיאלגיה, ריפוי פצעים, אנטי-אייג’ינג, חיזוק ותחזוק המערכת החיסונית ושאר מערכות הגוף ועוד.

חדר מלח מסייע בטיפול בדרכי הנשימה ומקל על ילדים ומבוגרים, הסובלים מבעיות בדרכי הנשימה כגון אסתמה, ברונכיטיס, COPD, נזלת כרונית, נזקי עישון ומחלות אלרגיות של מערכת הנשימה.

שיפור אורח החיים שלך
חשוב לך?
השאר/י פרטים ונחזור אלייך עם המידע בהקדם
המלצות מלקוחות