טיפול אייפק ותזונה

מאת: עדי שאנן

שיטת אייפק מתאימה תזונה נכונה למטופלים שלה

שיטת אייפק, כשיטה הוליסטית טבעית, המשתמשת במבדק שרירים, פונה ישירות לגוף כדי לקבל תשובות ומשתמשת בתשובות אלו, בין השאר, כדי להתאים את התזונה הנכונה עבור המטופלים שלנו. התזונה שלנו חשובה מאוד ליצירת בריאות פיזית ונפשית. כשמזניחים אותה משלמים, בדרך כלל, מחירים קשים וכואבים, כמו עייפות, הפרעות עיכול, משקל יתר, מחלות לב, דיכאון ועוד.

ישנן גישות ושיטות שונות של תזונה וכמו הדתות, כולן מתיימרות להיות צודקות ונכונות יותר מהאחרות. לדעתי, יש אמת בכל הגישות, אולם נראה לי, שאף גישה לא מתאימה לכל האנשים, אפילו לחלק מהזמן. בניסיוני ראיתי אנשים שמגיבים נהדר לגישה זו או אחרת, מחלימים ומאושרים. ראיתי גם מקרים הפוכים… לכן אני מאמין, שלכל אדם יש להתאים את הגישה התזונתית המתאימה לו בזמן הווה.

התזונה צריכה להתאים הן לאופי הגוף והן לנפש – למידת הגמישות והמוטיבציה להחלים, כמו גם לטעמו הספציפי של המטופל – מה הוא אוהב, מה הוא לא אוהב, כמה הוא מוכן ומסוגל לשנות, להתמיד ולהשתנות עם התזונה שמותאמת עבורו.

כשמזניחים את התזונה שלנו משלמים בדרך כלל מחירים קשים וכואבים, כמו עייפות, הפרעות עיכול, משקל יתר, מחלות לב, דיכאון ועוד.
כשמזניחים את התזונה שלנו משלמים בדרך כלל מחירים קשים וכואבים, כמו עייפות, הפרעות עיכול, משקל יתר, מחלות לב, דיכאון ועוד.

צמחונות, טבעונות או דווקא תזונת פליאו? מה נכון?

אז כמו שאמרנו, שיטת אייפק אינה קובעת מה נכון או לא באופן כללי. בעזרת הכלים שבשיטה אנחנו יודעים להתאים את הזונה הנכונה עבורכם, כאן ועכשיו.

את הגישה התזונתית הנכונה לכם נבדוק ונאמת בעזרת מבדק שריר, אבל תמיד כדאי לשים לב גם לדברים הבאים:

  • ניתן לבצע התאמה אישית מדויקת, במבדק שריר, של מזונות ומינונים בתוך התזונה שנבחרה.
  • האם יש בתזונה שנבחרה מזונות להם המטופל רגיש או אלרגי? אם כן – יש לטפל ברגישויות בהקדם האפשרי.
  • האם התזונה שנבחרה תואמת את טעמו האישי של המטופל?
  • האם התזונה שנבחרה זמינה למטופל, פיזית וכלכלית?
  • האם התזונה שנבחרה קלה ליישום עבור המטופל לאורך זמן?
  • כיצד תשתלב התזונה שנבחרה עם צרכי בני המשפחה?
  • תמיד כדאי שלפחות הירקות והפירות יהיו אורגניים ככל שניתן.
  • תמיד כדאי להימנע או לפחות להמעיט במזון מעובד ולהימנע מלהפריז בצריכת סוכרים.
  • תמיד כדאי לטפל ברגישויות לרכיבי המזון, שכן הם הבסיס של התזונה שלנו, בלי קשר לגישה הספציפית שבחרנו.
  • שומן לא משמין. פחמימות כן.
  • תמיד זכרו, שתזונה נכונה (לכם) היא חיונית, אבל לא באה במקום השקעה בחלקים אחרים של החיים: אהבה ובריאות הנפש, מערכות יחסים מבריאות ומעצימות, גמישות פיזית ומנטלית, פעילות גופנית, תרומה לחברה, יצירתיות וביטוי חפשי, מיניות פעילה ומתפתחת, הודיה, מדיטציה, מנוחה נכונה, חיי רוח ותרבות ולפני הכל, דרך ארץ…

צמחונות או טבעונות מה נכון

קישורים מומלצים למידע על שיטות תזונה:

לוגו חדש שאנן ספיריט שקוף
במרכז שאנן ספיריט אנו זוכים לשפר חיים של אנשים על בסיס יום יומי ומאחורינו עשרות שנות ניסיון.
טיפולים בשאנן ספיריט

אייפק היא גישת טיפול עוצמתית, הפועלת על מערכת האנרגיה של הגוף מתוך מטרה לזהות ולנקות מחסומים אנרגטיים, שמהווים מקור חבוי להיווצרותן של בעיות פיזיות, רגשיות או פסיכוסומאטיות.

שהייה בתא לחץ מסייעת לכאבים כרוניים, דלקות, פיברומיאלגיה, ריפוי פצעים, אנטי-אייג’ינג, חיזוק ותחזוק המערכת החיסונית ושאר מערכות הגוף ועוד.

חדר מלח מסייע בטיפול בדרכי הנשימה ומקל על ילדים ומבוגרים, הסובלים מבעיות בדרכי הנשימה כגון אסתמה, ברונכיטיס, COPD, נזלת כרונית, נזקי עישון ומחלות אלרגיות של מערכת הנשימה.

שיפור אורח החיים שלך
חשוב לך?
השאר/י פרטים ונחזור אלייך עם המידע בהקדם
המלצות מלקוחות