תא לחץ – שאלות תשובות- אפשר לדלג ישר אל:

האם רואים שיפור החל מהטיפול הראשון בתא לחץ? איך תא לחץ עובד? למי טיפול בתא לחץ מתאים? כל השאלות והתשובות הנפוצות בנושא טיפול בתא לחץ

תא לחץ – שאלות תשובות

אצלנו במרכז שאנן ספיריט, אנחנו שומעים ועונים על הרבה שאלות בקשר לתא הלחץ במהלך היום. במיוחד בשבילכם, ריכזנו את השאלות הנשאלות ביותר יחד עם תשובה מספקת, כדי שיהיה לכם יותר נוח וקל להבין את השיטה והתהליך!

תא לחץ הוא טיפול הפרברי , המשלב נשימת חמצן בריכוז גבוה עם לחץ אטמ' מוגבר. הרפואה ההפרברית, שאינה אגרסיבית או פולשנית ומתבססת על החמצן הנקי כתרופה טבעית, שמה שמייחד אותה הוא, שהגוף מחדש ומרפא את עצמו ללא שימוש בתרופות ובהליכים פולשניים כלשהם.

טיפול היבפרברי הוא טיפול בלחץ אטמוספרי מוגבר (מעל 1 אטמוספרה).

היפר – גבוה / מוגבר

ברי – לחץ

הטיפול בתא הלחץ מעלה את רמת החמצן בדם ובכך מסייע למגוון רחב מאד של מצבים רפואיים.

לכל אחד! כולנו זקוקים לחמצן! יש אפילו תאי לחץ לבעלי חיים!
רמת החמצן שיש כיום באוויר הינה 21% (במקרה הטוב).
אנו לא מקבלים את רמת החמצן הנחוצה לנו.
כיום צצים הרבה מאוד מחקרים בתחום ההחלמה, אנטי אייג'ינג, שיפור יכולות תפקוד המוח, חיזוק המערכת החיסונית ושאר מערכות הגוף, משפר יכולות קוגניטיביות, יעיל לסוכרת, אלצהיימר, פיברומיאלגיה, שיקום פציעות, אנמיה ועוד…

הרגשת האפקטיביות בתא לחץ היא מאוד דינאמית ומשתנה מאדם לאדם. ישנם אנשים שמרגישים שינוי כבר בטיפול הראשון וישנם אנשים שמרגישים שינוי לאחר מספר טיפולים.

במהלך הטיפול מרגישים רוגע ושלווה. אך בזמן העלאת הלחץ בתא, ניתן להרגיש לחץ קל באוזניים לזמן קצר של כמה דקות, עד שהלחץ מתייצב. כמובן שתינתן הדרכה מלאה על ידי המטפל לפני התחלת הטיפולים איך לשחרר ולהשוות לחצים.

זמן הטיפול בתא נא בין 1:15-1:30 שעות ועוד ככמה דקות של שיחה בתחילתו ובסופו של טיפול.
כמות הטיפולים משתנה ממטופל למטופל בהתאם לסיבת ההגעה ורמת התגובה של הגוף.

בעיות בלחץ הדם, סכרת, טיפול לאחר שבץ מוחי, פיברומיאלגיה, שיקום רקמות, פציעות ספורט ופציעות רפואיות, סיוע משמעותי במקרים של אוטיזם, הפרעות קשב, דכאון, חרדות וטראומות, שיקום וסיוע לאחר טיפולי הקרנות וטיפולים כימותרפיים, שיקום צלקות, כוויות ופגיעות עור, אנטיאייג'ינג וחיזוק המערכת החיסונית אנמיה, מיגרנות ועוד. כיום רק עולים עוד ועוד מחקרים אשר תומכים בעוד מספר רב של מצבים רפואיים.

בתא צריך לשהות בבגדים נקיים מכותנה, ללא איפור קוסמטי, בשמים, תכשירי שיער, דיאודורנטים, או תכשיטים. ידיעת המטפל לדעת אם המטופל לוקח תרופות כלשהן חשובה מאוד, כולל תרופות ללא מרשם, מומלץ לא לצרוך אלכוהול או משקאות מוגזים במשך ארבע שעות לפני הטיפול בתא לחץ ולא לאכול שעה לפני. ברוב המקרים, מטופלים צריכים לוותר על עישון ועל כל מוצרי טבק אחרים במהלך תקופת הטיפול שלהם, כיוון שהם מפריעים ליכולת של הגוף להעביר חמצן.

תופעות הלוואי הן מעטות והשכיחה ביותר היא לחץ באוזניים ובסינוסים הנגרמים כתוצאה משינוי בלחץ. מה שיכול לגרום גם לכאב ראש קל. כדי למזער את התופעה, המטופלים נעזרים בטכניקות כדי לשחרר הלחץ מהאוזניים במהלך דחיסת החמצן (פמפום). לעיתים מטופלים מסוימים עשויים לחוות שינויים בראייה שלהם במהלך תקופת הטיפול שלהם, שינויים אלה הם בדרך כלל קטנים וזמניים. תופעת לוואי נדירה מאוד היא היפר-הוקסיה (הרעלת חמצן) אשר נגרמת על ידי מתן יתר חמצן.

טיפול בתא לחץ עשוי לסייע בשיקום מוטורי אצל חולים אשר לקו בשיתוק עקב מצב של שבץ מוחי איסכמי, ולהחליף סידרת טיפולים מפרכת אשר כללה ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, ריפוי בדיבור ועוד. השהייה בתא הלחץ אמורה לעודד עוררות מוטורית ותנועתית. בנוסף, תא הלחץ עשוי אף לעזור בבעיות זיכרון אשר התרחשו בעקבות האירוע המוחי.

כאשר נמצאים בטיפול בתא לחץ, עליית החמצן בדם שאליה מגיעים היא אנטי דלקתית ומעוררת היווצרות כלי דם חדשים, מגרה את התאים לייצור קולגן ומגרה את שחרור תאי הגזע ומגדילה את הפעילות החיידקית של תאי דם לבנים. כל ההשפעות הללו מקדמות את תהליך ההחלמה והשיקום של פצעים המיוצרים על ידי אי ספיקת ורידים ומחזור הדם.

עשרות ילדים אוטיסטים שטופלו בתא לחץ הראו שיפור משמעותי ביותר בקשר עין, יכולת שפתית, תחושה, מודעות ויכולת חברתית .תקווה דרמטית לאוטיסטים: טיפול חדש בתא לחץ שיפר משמעותית את מצבם של ילדים אוטיסטים, בכל הפרמטרים שנבדקו.

בריכוז גבוה של חמצן בשילוב עם לחץ ,כאשר שואפים את החמצן, אנו בעצם גורמים לחידוש של תאי מוח שקרסו. אנו רואים שיפור ביכולות קוגניטיביות ולמעשה ברגרסיה ועצירה של תהליך ההזדקנות והצערת העור. כיום העשירון העליון נוהר לבתי החולים על מנת לשפר יכולות תפקוד המוח ולקבל אפקט אנטי אייג'ינג. טיפול בתא לחץ זה האנטי אייג'ינג החדש של העשירון העליון.

מערכת חיסונית חזקה היא פקטור חשוב לבריאות הגוף. כל המחלות מתחילות ברגע שהמערכת החיסונית מתחילה להיחלש. תא לחץ מסייע למערכת חיסונית ומחזק אותה, וכך מחזק את היכולות שלה והיא יכולה להילחם בגורמי מחלות וזיהומים חיצוניים כגון חיידקים, וירוסים ופטריות בקלות.
אחד הסיבוכים הנפוצים בקרב חולי סוכרת הוא רגל סוכרתית. במצב זה זרימת הדם לרגל לקויה, אספקת החמצן לאזור ירודה ולעיתים מתרחשת פגיעה עצבית כתוצאה מהמחלה.
כמות סדירה של חמצן היא תנאי חיוני לשיקום פצע, מה גם שתא הלחץ מסייע לכדוריות הדם הלבנות שבדם לבצע את תפקידן במאבק בזיהומים ובחיידקים וכך סיכויי ההחלמה של הרקמות הפגועות גבוהים יותר.

חוקרים מאוניברסיטת תל-אביב וממספר מרכזים רפואיים בארץ בשיתוף עם עמיתים מאוניברסיטת רייס בארה"ב, פיתחו טיפול חדשני ואפקטיבי לפיברומיאלגיה: חשיפה בתא לחץ לאוויר עשיר בחמצן. הטיפול החדש שיפר משמעותית את מצבן של 70% מהחולות שהשתתפו במחקר, ועשוי להקל על סבלן של מיליוני נשים בכל העולם.

תא לחץ לטיפול בפוסט טראומה – נשמע כמעט כמו מדע בדיוני?
פרופ' רחל לב ויזל, ראש מרכז המחקר לטיפול באמצעות אומנויות סיפרה בתוכנית הבוקר בקשת 12 על מחקר חדש בו היא שותפה, שמצא כי טיפול בתא לחץ מוביל לכך שהזיכרונות המודחקים יוצרים סדר חדש בטראומה של מטופלות. "תא לחץ מזרים את החמצן אל המקומות שנסגרו בגוף כתוצאה מאירועים טראומתיים ומפחית את נפח הדם מאזורים אחרים שהם אחראיים על הסימפטומטולוגיה כמו חרדה ודיכאון". כיום אנו רואים שיפור ניכר אצל מטופלי פוסט טראומה וכאלו הסובלים מדיכאון.

לוגו חדש שאנן ספיריט שקוף
במרכז שאנן ספיריט אנו זוכים לשפר חיים של אנשים על בסיס יום יומי ומאחורינו עשרות שנות ניסיון.
טיפולים בשאנן ספיריט

אייפק פלוס היא גישת טיפול עוצמתית, הפועלת על מערכת האנרגיה של הגוף מתוך מטרה לזהות ולנקות מחסומים אנרגטיים, שמהווים מקור חבוי להיווצרותן של בעיות פיזיות, רגשיות או פסיכוסומאטיות.

שהייה בתא לחץ מסייעת לכאבים כרוניים, דלקות, פיברומיאלגיה, ריפוי פצעים, אנטי-אייג’ינג, חיזוק ותחזוק המערכת החיסונית ושאר מערכות הגוף ועוד.

חדר מלח מסייע בטיפול בדרכי הנשימה ומקל על ילדים ומבוגרים, הסובלים מבעיות בדרכי הנשימה כגון אסתמה, ברונכיטיס, COPD, נזלת כרונית, נזקי עישון ומחלות אלרגיות של מערכת הנשימה.

חדש באתר
המלצות מלקוחות
שיפור אורח החיים שלך
חשוב לך?
השאר/י פרטים ונחזור אלייך עם המידע בהקדם